Termeni și condiții de utilizare

Returnare produse

După preluarea comenzii ai la dispoziție 30 de zile calendaristice (începând cu ziua livrării) să returnezi produsele nedorite.
Poți iniția procesul de returnare din contul tău, accesțnd secțiunea retururi. Procesul este foarte simplu și intuitiv: selectezi comanda, selectezi produsul, ne explici în două vorbe de ce dorești să returnezi produsul. După ce salvezi solicitarea de returnare te vom contacta cu detalii.
După recepția produsului / produselor returnate te contactăm din nou și dacă totul a fost în regulă îți returnăm banii. Termenul de rambursare este de 30 de zile calendaristice dar în realitate se întâmplă în 2 zile lucrătoare.

Înainte să completezi formularul de returnare te rugăm să te asiguri că produsul pe care dorești să returnezi este în stare originală, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri, etc fără ca acestea să fie aduse la conformitate.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Ești responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner, etc) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat, etc) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner, etc)
- desigilarea sau instalarea licențelor software;
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri, etc) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnezi un produs ai obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi, etc) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, ești responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul te rugăm să protejezi ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăia ambalajul original și nu lipi etichete sau scotch pe acesta!

Produsele utilizate, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri, etc) se acceptă la retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicând costuri de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs recondiționat / refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker, etc) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren, etc) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusă unor taxe readucere a produselor la starea în care au fost livrate. Diminuarea se aplică între 10% - 90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată după recepționarea și inspectarea produselor modificate.

- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
- dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri / cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar valoarea acestora se diminuează din valorea returului.
- dacă s-au achizitionat mai multe produse de același fel și se dorește returul pe toate, te rugăm să te asiguri că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat în contact cu pielea / părul / cavitatea bucală, etc (din motive de igienă acestea se acceptă la retur NUMAI după aducerea la conformitate prin înlocuirea elementelor care au intrat în contact cu pielea / părul / cavitatea bucală /, etc).

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decât sigilate:
1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refill, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie, etc);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igienă intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc) și igienă dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale, etc)
4. Extensii de garanții;
5. Birotică și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire, etc);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide, etc);
8. Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar dacă sunt sigilate.
9. Produsele aduse în stoc în urma unei comenzi speciale ferme și a efectuării plății în avans nu pot fi returnate.
10. Din motive de igienă nu se acceptă retur la orice fel de căști care au fost desigilate.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Produsele comandate online și ridicate din punctul de lucru nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014. deoarece ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE ÎN MOMENTUL RIDICĂRII LOR.

Menu

Settings